Сайт # 1 за имоти под наем във Велико Търново. Наеми на квартири, нощувки, магазини и офиси. Луксозни къщи за гости в Балкана.
22.11.2024 01:28
Абонамент за Email новини | |||||||||||
|
Над 20 000 души са посетили винения дегустационен център във В. Търново | ||
25.07.2023 | ||
Над 20 000 души са посетили Винения дегустационен център на Самоводската чаршия във В. Търново от откриването му в края на 2019 г. досега. Това разказа Станимир Стоянов, председател на Съюза на енолозите в България и създател на дегустационния център. Въпреки трудните две години по време на ковид кризата той се радва на голям интерес както от страна на българските, така и от чуждестранните туристи и любители на виното. Сред най-добрите чужди посетители са от съседна Румъния, има също гости от САЩ, Западна и Централна Европа, както и от Азия. “Идеята на дегустационния център е, че Великотърновският регион има своите традиции във винопроизводството от много години и решихме да добавим една придадена стойност към туризма в града, развивайки винения туризъм. Той е част от културния туризъм и добре пасва на старата столица като туристическа дестинация”, допълва Станимир Стоянов. А за популяризирането на центъра в петък се проведе презентационна обиколка и дегустация на вина от производители от В. Търново и региона. Във винения дегустационен център любителите на виното могат да опитат различни предложения на местни производители – от Сухиндол, Ялово, Върбовка, Горски Долен Тръмбеш, Бяла черква и няколко нови винарни. Могат също да получат професионална информация за това какви вина се произвеждат, а по-начинаещите да усвоят първите стъпки в познанията си по отношение на вината и винопроизводството. В тази връзка се провеждат и обучения за начина на дегустиране и консумация на вина, организират се също различни презентационни събития, разказа Станимир Стоянов. За съжаление, България все още е далече от връщането на някогашната си слава като винопроизводител. “Хубавото е, че вече има множество дискусии по тази тема, което ме кара да вярвам, че в близко бъдеще ще има и реални резултати. Ако трябва да сме реалисти, далеч сме от старата слава, но тя е и малко по-различна с оглед на днешната структура на винопроизводството. От един голям винопроизовдител, представящ вина в масовия клас и ценови сегмент, в момента България разполага с много, но малки бутикови винарни, които са фокусирани към по-високия клас вина откъм качество, съответно и цена. Така че лицето на българското вино се измени значително през последните 20 години”, допълва още Станимир Стоянов. Пояснява, че миналата седмица е участвал в работна група в Министерство на земеделието, в която е обсъдено презентирането на България като винопроизводител на най-голямото винено изложение в Европа – ProWine, което се провежда в Германия. За първи път страната ни чрез Министерство на земеделието ще участва с щанд, на който ще бъдат представени родни производители. Макар да няма официална статистика, българското винопроизводсто през последните години варира между 90 и 120 млн. литра годишно, от които около 30-40 процента се изнасят в чужбина. Останалото се реализира на вътрешния пазар. Вносът на вина у нас е около 10-15 млн. литра, основно на бутилирани вина на производители от Италия, Испания, Франция и др. През последните години се наблюдава развитие и на сортовата структура Някои от производителите се опитват да възродят стари сортове като “Кокорко”. Това обаче е дълъг процес – от засаждането до плододаването, което изисква не по-малко от няколко години, но скоро се очкават и първите резултати. Във Великотърновския регион част от избите засадиха традиционни местни сортове. Традиционният сорт например за Сухиндол е “Гъмза”, но някои от лозовите насаждения са реновирани и са насадени нови лози. Работи се и с други местни сортове като “Рубин”, “Червен мискет”, “Димят” и други, обяснява енологът Станимир Стоянов. Споделя и за усилията, които полагат за развитието на винения туризъм и популяризиране на района. “Стараем се да създадем контаки и да работим с туроператори. Необходимо е също коопериране на различните звена на туристическия бранш – хотели, ресторанти и други, за да се работи в симбиоза и да може да представим един завършен продукт. Това е процес, който се опитваме да стартираме и развиваме, за да бъдем по-конкурентни и да покажем нещо атрактивно на туристите. Виненият туризъм може да бъде много сериозно оръжие по отношение на представянето на региона и местния бизнес, тъй като хората, които се интересуват от вино, остават да нощуват и пазаруват тук. Това са туристи, които са желани навсякъде. За нас е важно развитието на винения туризъм и считам, че това ще помогне както на местното винопроизводство, така и на останалите бизнеси в региона”, казва още Станимир Стоянов. |
||
Източник: www.dnesbg.com | ||
|
Warning: array_rand(): Array is empty in /var/www/cityrent.bg/pages/rand_hot_offer_property_bar.php on line 34