До края на 2012 г. всички сгради трябва да имат технически паспорт. Това е една от новостите, които предвижда Законът за управление на етажната собственост, който влезе в сила от 1 май. Техническият паспорт се издава при условията и по реда на Закона за устройство на територията. Документът се съхранява от домоуправителя. Технически паспорт се съставя за завършени нови сгради преди въвеждането им в експлоатация, след извършени основни ремонти, преустройство и основно обновяване в 6-месечен срок от завършването им. За старите блокове и сградите, въведени в експлоатация преди 1 май т.г., домсъветът трябва тепърва да задейства процедурата през Общината по издаването на технически паспорт. В тримесечен срок от издаването на техническия паспорт общото събрание на собствениците в жилищния блок приема решения за изпълнението на предписаните мерки и указания. С тях се определя и размерът на необходимите средства, разпределението им между собствениците и срокът за събирането им. Кметът на Общината контролира дали съкооператорите изпълняват мерките, записани в техническия паспорт на сградата. Той има право със своя заповед да нареди извършването на неотложните ремонти по сградата, които да плати Общината, и по съдебен път да търси парите от собствениците. |