Сайт # 1 за имоти под наем във Велико Търново. Наеми на квартири, нощувки, магазини и офиси. Луксозни къщи за гости в Балкана.
30.11.2024 06:46
Абонамент за Email новини | |||||||||||
|
С 40% се увеличават търговските площи в страната до края на 2013 г. | ||
07.08.2012 | ||
Първият голям търговски център от 2 години насам - Галерия Бургас отвори врати през първото полугодие на 2012 година, като това бе и най-значимото събитие на пазара на търговски площи през периода. Търговският център е с площ от 34 860 кв.м, 90% от които вече са заети. Така общият обем търговски площи в страната достигна 594 400 кв.м. Това показва анализът на шестмесечието на консултанта по отдаването на площите в бургаския мол Forton International. По данни на компанията в процес на изграждане са общо 239 500 кв.м площи в молове. В това число са столичните Bulgaria Mall с 33 000 кв.м. и Paradise Center с площ от 80 000 кв.м, чието откриване се очаква скоро. „Последните 3 до 6 месеца преди откриването на един търговски център са най-активни за отдаването под наем. Очакваме значителен брой сделки за площи в Paradise Center и Bulgaria Mall да се сключат през втората половина на 2012 г. Пазарът ги приема с интерес, както заради ключовите локации, така и защото са с нови за нашия пазар концепции", коментира Димитър Киферов, Мениджър Търговски центрове във Forton. От компанията припомнят, че Paradise Center ще бъде първият за страната ни лайфстайл мол с акцент върху зоните за забавление. Следващите проекти, които се очаква да бъдат открити, са South Ring Mall (72 000 кв.м) в София и The Strand (30 500 кв.м) в Бургас. Така общият обем търговски площи до края на 2013 г. ще достигне 775 050 кв.м., което представлява ръст от 39 %. „Близо 50% от изграждащите се площи в София вече са договорени, което ни дава основание да вярваме, че новите търговски центрове ще стартират с добра заетост.", коментира Сергей Койнов, Изпълнителен директор на Forton International. „Сериозните наематели не могат да си позволят да не влязат в новите молове, защото отсъствието им от актуалните атрактивни търговски локации ще доведе до загуба на пазарен дял. С увеличения брой обекти те очакват да затвърдят пазарната позиция на брандовете си, дори и да не постигнат краткосрочно увеличаване на печалбите си." Според анализите на Forton International очакванията на наемателите за ръст на потреблението към момента на откриване на новите търговски центрове задържат наемните нива в познатите граници. Какъв ще бъде ефектът върху тях от пускането на новите значителни обеми нови площи ще зависи не само от стратегиите на инвеститори и наематели, но най-вече от развитието на общата икономическа среда. Към момента на 1000 жители у нас се падат по около 81 кв.м търговска площ, което все още отрежда на България едно от последните места в Европа. След отварянето на новите проекти на 1000 души в страната ни ще има по 105 кв.м. изчисляват от Forton. Най-много са търговските площи в столицата - 188 000 кв.м, следвани от тези във Варна - 130 000 кв.м, Пловдив - 67 000 кв.м и Бургас с 65 600 кв.м. „Няколко big-box наематели отвориха нови магазини в страната - Bauhaus в София, Jumbo в Русе, Baumax - във Варна и Русе. В същото време някои наематели оптимизираха дейността си като намалиха броя на магазините си.", казва Димитър Киферов. Наемните нива в моловете остават без съществени промени и през първото полугодие на 2012 г. се задържат на нива около 27 евро на кв.м. за обект с площ от около 100-150 кв.м. Търговските центрове в провинцията пък се отдават за около 18-20 евро на кв.м месечно. От друга страна наемите на бул. „Витоша" демонстрират спад от около 20% от началото на годината заради ремонта в района, посочват още от Forton. Към момента нивата на търговската улица са около 40 евро на кв.метър. Доходността в столичните молове пък остава около 9%. Според консултантите от Forton International макар все още да се говори с резерви за развитието на пазара на търговски площи у нас, той има своя потенциал, около него има и положителни новини. Интересът и реалното навлизане на международните имена като H&M и Debenhams са доказателство, че пазарът се развива и са добър индикатор за неговото бъдеще. |
||
Източник: money.bg | ||
|
Warning: array_rand(): Array is empty in /var/www/cityrent.bg/pages/rand_hot_offer_property_bar.php on line 34